tisdag 12 juni 2007

Fibrer är nyttigt!

Nu har vi efter ett drygt år slängt ut vårt gamla ADSL till förmån för fiber.

Huj vad det går!

Utvärdering:

TDC ADSL 28 Mb är ett mycket bra och prisvärt alternativ. Tjänsten har varit mycket stabil (om jag minns rätt har den varit nere två gånger under denna tid, varav en gång en förmiddag och en gång ett par timmar). Kundtjänst har varit mycket trevlig och hjälpsam. Rekommenderas.

Värnamo Energi fiber går som ett skållat ollon. Det bara swischar till i ledningarna. 50 Mbit in och 5 Mbit ut. Najs!

(Jag är fullständigt oberoende och har inte emottagit någon form av ersättning, kompensation, rabatt, muta eller mostsvarande från vare sig TDC eller Värnamo Energi. Inte ens en penna. Snåljåpar...)

(Att jag är fullständigt oberoende gäller alltså inte själva bredbandet. Där är jag grymt beroende och kan få utslag om jag är utan bredband i mer än 24 timmar...)

Inga kommentarer: